Loading
16013.0004 22W 2SWS SE Counting Feelings: Coalitional Politics and Artistic Research (Dozent*innen: MELT, Isabel Paehr, Ren Loren Britton) (#Communities of Care)   Hilfe Logo

LV - Detailansicht

Wichtigste Meldungen anzeigenMeldungsfenster schließen
Allgemeine Angaben
Counting Feelings: Coalitional Politics and Artistic Research (Dozent*innen: MELT, Isabel Paehr, Ren Loren Britton) (#Communities of Care) 
16013.0004
Seminar
2
Wintersemester 2022/23
Juniorprofessur für Kunst Medien Bildung
(Kontakt)
Anzahl der Zuordnungen zu laufenden und auslaufenden Studien ausblenden 
Seite von 2 eine Seite weiter
Studienart/Studienplan 
SPO-V
Zuordnung zu Modul 
Art Empf.
Sem.
ECTS
Credits
Prüfungsart Äquiv. Vorauss.
 
laufend 2022/23
Bachelorstudium
B5 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B5 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B5 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B5 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B5 794 Lernbereich Ästhetische Erziehung (HG-NRW)
20212
-3
B5 794 Lernbereich Ästhetische Erziehung (HG-NRW)
20212
-3
B6 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B6 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B6 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B6 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B7 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B7 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B7 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B7 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B9 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B9 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B9 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B9 091 Kunst (HG-NRW)
20212
-3
B9 794 Lernbereich Ästhetische Erziehung (HG-NRW)
20212
-3
B9 794 Lernbereich Ästhetische Erziehung (HG-NRW)
20212
-3
82 805 Intermedia (HG-NRW)
20212
-3
82 805 Intermedia (HG-NRW)
20212
-3
82 805 Intermedia (HG-NRW)
20212
-3
auslaufend 2022/23
Bachelorstudium
B5 091 Kunst (HG-NRW)
20152
-3
B5 091 Kunst (HG-NRW)
20152
-3
Seite von 2 eine Seite weiter
Angaben zur Abhaltung
This course moves between critical disability and trans* theoretical perspectives and artistic and design research. In our work together we will explore questions like: what would data for trans*gender, autistic, queer and disabled people be? What could datasets do towards supporting our (as trans* and autistic people's) flourishing? How can we develop technical and infrastructural forms that deal lovingly with our knowledges? What material and social transformations do we need to abolish ableism? In this practice based course we will learn about speculation as a powerful mode in artistic research, experiment with data collection as an agential process rather than an extractive one, and develop an arts project that pushes back against violently normalized exclusions. This course exists within the context of MELT's fellowship with the University of Cologne and as such some collective outcomes of the course will inform MELT's media arts installation for Counting Feelings.
keine
Deutsch
Details
Für die Anmeldung zur Teilnahme müssen Sie sich in KLIPS 2.0 als Studierende*r identifizieren.
Anmerkung: Der 1. Termin der Lehrveranstaltung ist für zugelassene Studierende obligatorisch. Bei unentschuldigtem Fehlen wird der Platz an Studierende der Warteliste vergeben.
Angaben zur Prüfung
siehe Stellung im Studienplan
Details
Details
k.A.
Zusatzinformationen